Dag 4, 31-7-2015, Bergen.

Voordat we ontbijten loop ik alvast naar boven om te kijken hoe het buiten is, en om een cappuchino te halen. Hij maakt er een mooi kunstwerk van.

IMG_3893 IMG_3894

Wij gaan om half 10 van boord, en omdat er nog een ander schip of zelfs meerdere zouden liggen en het druk kon worden, besluiten we eerst naar de Floibanen te gaan. Er staat al wel een rij, maar na ongeveer een half uur wachten kunnen we met de trein naar boven.

Vakantie IJsland 2015 (45) Vakantie IJsland 2015 (44)

Dit hebben wij al wel eerder gedaan bij onze andere Noorwegen cruise, maar pa en ma Zeegers nog niet. Het blijft een geweldig uitzicht. Het is droog, wel bewolkt, maar helder, goed genoeg om mooie foto’s te maken. Het blijft ook apart dat als je hier boven een stuk het bos inloopt je helemaal niet het idee hebt dat je in een stad bent, ik blijf Bergen een heerlijke stad vinden.

We gaan naar beneden met de trein, en lopen dan verder de stad in. Eerst langs de vismarkt, de koningskrabben en kreeften zijn hier volop te zien.

Vakantie IJsland 2015 (61)

IMG_3908 Meer lezen… “Dag 4, 31-7-2015, Bergen.”

Dag 3, 30-7-2015, zeedag.

Rond 9 uur gaan wij ontbijten. Het is moeilijk om een tafel te krijgen, zeker ook nog als je met 7 personen bent. Er wordt ons gevraagd of ze ons kunnen helpen, en wij mogen in een aparte ruimte zitten, die eigenlijk speciaal gereserveerd is voor mensen met een suite. Dat is weer mooi meegenomen. 😉

Na het ontbijt ga ik naar een meeting van Cruise Critic. Dit is een forum waar ik heel veel informatie over cruises vandaan haal. Leuk om de mensen van het forum nu eens in het echt te zien. Ze komen overal vandaan, o.a. Verenigde Staten, Malta, en zelfs Australie.

Marco, Michael en pa Zeegers gaan sporten en daarna zwemmen ( het schip is van alle gemakken voorzien) en de rest bekijkt het schip, we kaarten, we doen van alles. Onderweg hebben we wel wat deining, maar het is goed te doen.

Deze avond is het gala avond, we eten in het bedieningsrestaurant.

IMG_2144Vakantie IJsland 2015 (25)

Bij de show speelt de band Zoots jaren 60 muziek, wat is die band goed! Uiteraard wordt er ook nog wat gedronken deze avond, en ook nog wat gedanst. 😉

IMG_3888IMG_2143IMG_2161

Dag 2, 29-7-2015 Harwich, de cruise begint

We ontbijten uitgebreid in het hotel, lekker gegeten. De Lidl zit gelijk naast het hotel. We halen nog wat water en een fles wijn, je mag per persoon 1 fles wijn meenemen. We zien de Brilliance of the Seas vanaf het hotel al liggen.

De taxi die we gereserveerd hebben heeft het druk, maar hij is toch redelijk op tijd. We komen aan bij de haven, geven de koffers af, en lopen naar de incheckbalies.

Pa en ma van Wijngaarden en wij zijn gold, omdat wij eerder met Royal Carribean hebben gevaren, pa en ma Zeegers niet. Zij mogen ook met ons mee in de gold rij, dan kun je iets sneller inchecken. Maar het is sowieso nog redelijk rustig, het inchecken gaat zo snel, zo snel zijn we nog nooit aan boord geweest. Aangezien we nog niet naar de kamers kunnen zoeken wij een plekje om te gaan zitten met onze handbagage.We drinken koffie (qua drinken is koffie, thee, lemonade en water gratis aan boord, de rest betaal je voor), bestellen drankpakketten en kijken wat rond. Daarna lunchen we, en gaan we richting de kamers. Wij hebben 3 binnenhutten naast elkaar op 3. De kamers zijn toch wat ruimer dan verwacht, mooi. We doen lekker rustig aan en verkennen het schip verder.IMG_2110 IMG_2113 IMG_2115

Pa Zeegers is 8 augustus jarig, en wij hadden een taart voor hem besteld, die na het diner gegeven zou worden op 8 augustus. Helaas gaat dat mis, de taart staat nu al in de kamer zelf. We mogen deze taart houden en er wordt wel geregeld dat wij alsnog op 8 augustus een nieuwe taart krijgen. Deze taart nemen we mee naar het diner, vanavond eten we in het buffetrestaurant. Pa wordt gelijk door iedereen gefeliciteerd, door zowel personeel als mede cruise passagiers.

IMG_2122 IMG_2124
Met 2 van het personeel hebben wij de grootste lol. Janet uit de Philipijnen heeft vooral de lachers op haar hand, begint uitgebreid Happy Birthday te zingen, en gaat ook met alle mannen bij ons aan de tafel op de foto. 😉 De taart was in ieder geval lekker. IMG_2127

In de avond kijken we nog bij een acrobatenshow, en drinken we nog wat in de bar. Morgen een zeedag voordat wij in Bergen aankomen.

IMG_2131 IMG_2132

Dag 1, van Hoek van Holland naar Harwich

Vandaag is het zover, wij vertrekken richting Harwich om een cruise te gaan maken naar Noorwegen, De Faroer Eilanden en IJsland. Het is een wat groter gezelschap deze keer, niet alleen het gezin, maar ook de ouders en schoonouders gaan mee. Marco haalt de ouders en schoonouders op, Taxicentrale Papendrecht brengt ons naar Hoek van Holland. Met 7 personen heb je aardig wat bagage. 😉

bagage

Wij hebben een aardige chauffeur, hij is ook prima op tijd. Onderweg hebben we behoorlijk wat regen, maar als we bij Hoek van Holland aankomen is het gelukkig droog.

Het inchecken gaat heel makkelijk, we geven onze koffers af, en gaan aan boord. Het is de dagboot, we zitten aan de voorkant van het schip. Het schip verlaat de haven 3 kwartier te laat. De politie was ook nog aan boord gekomen zagen we, dus wie weet hebben zij hier ook met verstekelingen te maken gehad. We hebben natuurlijk nog gezwaaid naar tante Cor, we denken haar ook te zien zwaaien met een doek, en dat klopt achteraf ook.

_DSC1453

Het zijn wel een aantal uren op onze eerste “cruise” 😉 , maar het vliegt eigenlijk voorbij. Gezellig kletsen, kaarten en “pesten”. Zowel letterlijk als figuurlijk met kaarten door Michael bij de oma’s en andersom. De vertraging wordt onderweg ook ingehaald. Marco en Sandra hebben nog een leuk gesprek met een stel wat onderweg is naar een familieweekend.

Bij aankomst blijkt dat de brug niet werkt, doordat er werkzaamheden zijn, en wij moesten van boord met een bus. Dat duurde wel even, omdat eerst de auto’s er af moesten. Op de koffers wachten duurt lang, de band gaat ook nog kapot, waardoor Marco en zijn vader de koffers moeten aannemen zodat iedereen zijn koffers had. We helpen nog een Amerikaans stel, wat achteraf aan bood een aantal lezingen doet. De taxi’s die ik van te voren had besteld staan er al, zij hebben lang moeten wachten. Wij waren een try out voor hen, en komen er achter dat ze voortaan beter kunnen zeggen dat mensen als ze aankomen ze even opbellen. Aardige chauffeurs in ieder geval, en binnen een paar minuten zijn wij bij het hotel, Premier Inn Harwich. Doordat het hotel vol zit, hebben wij geen kamers naast elkaar, maar dat maakt niet uit. De kamers zijn prima. We hebben ook afgesproken dat wij onze koffers hier op de terugweg mogen neerzetten, als we nog een dag hier hebben voordat we de nachtboot terug hebben naar Hoek van Holland. We drinken nog wat, en gaan dan richting bed. Morgen gaat de cruise echt beginnen.