Dag 15, 11-8-2015

Het is weer voorbij, we zijn weer aangekomen in Hoek van Holland. Het van boord gaan verloopt een beetje chaotisch, het is niet helemaal duidelijk waar we moeten wachten om van boord te komen, en hoe laat. Als we van boord gaan is het iets vroeger dan verwacht, dus we moeten nog even wachten op de taxi. Maar Taxi Service Papendrecht komt keurig netjes op tijd, en brengt ons weer veilig thuis.

Wat hebben we een geweldige vakantie gehad. Cruisen blijft favoriet, 1x je koffer uitpakken en overal komen. Ook de landen die we bezocht hebben waren fantastisch. Een vakantie om niet meer te vergeten. Op naar volgend jaar, dan volgt er vast weer een verslag over onze cruise naar Griekenland, Montenegro en Kroatië. Bedankt voor het meelezen!

Dag 14, 10-8-2015, Harwich

Vandaag vroeg op. We ontbijten nog even, ik haal mijn laatste cappuccino , en we nemen afscheid van Janet en de rest van het personeel. Wat een geweldige cruise was het. Het schip is ons erg goed bevallen, en de landen helemaal.

Als we van boord gaan roepen we 2 taxi’s en brengen de koffers bij Premier Inn, waar we eerst geslapen hebben.

Wij mogen de koffers daar vandaag laten staan, dan kunnen we zonder bagage nog op stap. Marco en ik rijden mee, en gaan daarna terug lopen. Wij kopen kaartjes voor de trein naar Colchester.

Vakantie IJsland 2015 (454)

Vakantie IJsland 2015 (457)

Deze stad blijkt een mooi park te hebben met een leuk kasteel, en ook het centrum is gezellig. Deze keer geen stroopwafelpauze onderweg, maar Sultana pauze. 😉

IMG_2775 IMG_2780 IMG_2786

IMG_2791 IMG_2793 IMG_2799 IMG_4235 Vakantie IJsland 2015 (480) Vakantie IJsland 2015 (481)

Speciaal voor Marco en Michael lunchen we bij de Mac. Hierna lopen we weer terug richting station, en gaan dan terug naar Harwich. In de terminal rusten we even uit. Daarna lopen we richting het hotel. We drinken er wat, en besluiten rond 17.30 uur wat te eten in het hotel, ik reserveer het bij de bar. Ma Zeegers komt er opeens achter dat haar tas zoek is, met alle paspoorten etc. Wij hebben de hoop dat het in de terminal bij Stenaline gebeurd is. We bestellen gauw een taxi, cancellen het eten en gaan gauw naar de terminal. Gelukkig zijn er in de middag zeer weinig mensen in de terminal, en heeft de beveiliging de tas gevonden en veilig opgeborgen. Wat een opluchting. Eten doen we nu maar aan boord, in de terminal is verder weinig te krijgen. We moeten nog even wachten, maar die tijd is zo gevuld met klaverjassen (Michael is het aan het leren) en ik werk het verslag weer bij.

Aan boord hebben wij deze keer een hut, omdat het de nachtafvaart is. We eten en drinken nog wat, en gaan dan naar bed.

Dag 13, 9-8-2015, zeedag

Het is onze laatste zeedag. Gelukkig zijn we weer in wat rustiger vaarwater gekomen, tegen middernacht werd het beter. Er is gelukkig niemand ziek geworden. In de ochtend doen we rustig aan, we pakken voor een deel de koffers in.

Ik eet samen met pa van Wijngaarden bij Izumi, de sushibar. De rest houdt er niet zo van, wij wel. Het smaakt ook heerlijk.

IMG_2767 IMG_2773

De zon schijnt, wel een wat frisse wind, maar het is toch wel lekker om bij het zwembad te liggen. Tot grote vreugde van Michael wordt de voetbalwedstrijd Newcastle – Southampton live uitgezonden op het grote scherm bij het zwembad. Veel Nederlandse spelers in beide ploegen, het wordt 2-2.

In de avond gaan wij naar de Farewell show en drinken nog wat op onze laatste avond van de cruise.

DSC04877IMG_4227IMG_4223 DSC04873

Dag 12, 8-8-2015, zeedag

Vandaag is pa Zeegers jarig. Wij hebben slingers meegenomen, en die moeten uiteraard wel in het geheim opgehangen worden. We gaan ontbijten, en Janet zingt nu echt happy birthday met ons.

Ik piep er even tussenuit om de slingers op te hangen. Als we klaar zijn met ontbijten en we naar de kamers gaan is pa echt verrast. We maken wat selfies, en diegene die onze kamer schoonmaakt, maakt ook nog wat foto’s.

Vakantie IJsland 2015 (428) IMG_2726

De jongens sporten, zwemmen, we doen lekker rustig aan, kaarten etc., weer een fijne zeedag. Het is wel slecht weer. In de middag is het echt heel slecht met veel deining, zo erg hebben wij het nog niet meegemaakt.

IMG_2731 IMG_2732 IMG_2738 IMG_2746

We eten deze keer in de dining room en deze keer is het wel het goede moment voor de taart. 😉 Wij hebben er voor gezorgd dat Janet de taart mag komen brengen, wij hebben al zo’n lol gehad met haar. Het is een geslaagde verrassing voor pa.

DSC04844 IMG_2758 IMG_2761 Vakantie IJsland 2015 (25)

Na afloop gaan de pa’s en de ma’s naar een tango show. Wij gaan o.a. pesten, ik kan het helaas niet winnen vandaag. 😉