aug 15

Dag 19 en 20, de vakantie is weer voorbij.

We slapen vannacht allemaal wat minder, komt vast omdat we nog niet naar huis willen. 😉 Ik ben vroeg wakker, en maak een paar foto’s van de zonsopkomst.

IMG_1826 (Medium) IMG_1827 (Medium) IMG_1830 (Medium) IMG_1831 (Medium)

Daarna duik ik toch nog even lekker mijn bed in, de mannen liggen er nog in. We worden langzaam wakker, en pakken de laatste dingen in. Michael heeft een klein voetballetje van Adidas, die opgepompt is, niet zo handig in het vliegtuig met de luchtdruk. We besluiten om nog even langs de Aventura Mall te gaan om te vragen of ze daar zo’n dingetje hebben om hem leeg te laten lopen. We checken uit, het was echt een erg mooi hotel om deze vakantie mee af te sluiten. Bij de Adidas store worden we heel vriendelijk geholpen, natuurlijk kan hij ons helpen. Mooi, kan de bal toch leeg mee. We besluiten om als afsluiting te ontbijten bij Dunkin’ Donuts. Alhoewel we het plan hadden om deze vakantie toch ook een keer naar Krispie Kreme te gaan, is ons dat niet gelukt. Die van Dunkin’Donuts smaken ons ook prima in ieder geval. We rijden naar het vliegveld en leveren de auto in. We geven aan dat de koppeling van deze auto niet helemaal goed werkt, ondanks dat hij echt vrij nieuw was. Hij ziet dat wij hiervoor ook al een auto hebben ingeleverd, probeert de auto even, en we krijgen 25 dollar terug voor het ongemak. Daar hadden we het nog geeneens voor gezegd, want het rijden ging verder wel, maar altijd meegenomen. We vertrekken van Miami met ongeveer een half uur vertraging, maar dat haalt hij in. We hebben maar een korte overstap in Frankfurt naar Dusseldorf, maar alles verloopt vlot, dus we moeten zelfs nog even wachten om te boarden. Eenmaal aan boord blijken we nog langer te moeten wachten, en vertrekken we met een uur vertraging richting Dusseldorf. Daar aangekomen duurt het ook eventjes voordat de koffers komen, maar dan kunnen we naar P24 om de auto te halen. Onderweg is het zo ongeveer de helft kouder dan in Florida, en valt er ook behoorlijk wat regen, we willen weer terug! 😉

Al met al is dit weer een geweldige vakantie geweest. Iedereen bedankt voor het meelezen, en reageren via Facebook, blog, mail whatsapp etc.!

aug 14

dag 18, Pelican Grand Beach Hotel Fort Lauderdale

Jawel, toch wifi hier ( 1 dag gratis), dus bij deze toch het verslag. Deze ochtend ontbijten we nog 1x in ons townhome, en dan wordt het tijd om te vertrekken. De schoonmakers staan al klaar, maar geven gelijk aan dat we rustig aan kunnen doen, dat ze nog te vroeg zijn, en dat ze wachten tot wij klaar zijn. We zijn toch klaar, tijd om richting Fort Lauderdale te gaan. We pakken niet de tolweg, maar de 95, en besluiten bij de kust nog een stukje kustweg te rijden.

IMG_1773 (Medium)

Dit doen we in de buurt van Fort Pierce, waarbij we over Hutchinson Island gaan. Hier gaan we nog even ergens het strand op, er zijn bijna geen mensen.

IMG_1774 (Medium) IMG_1775 (Medium) IMG_1778 (Medium) IMG_1780 (Medium)

We lunchen bij Subway, en gaan dan weer verder op weg. We komen aan bij het hotel. Het is niet het goedkoopste hotel, maar op de foto’s te zien moet het wel de moeite waard zijn, en het ligt gelijk aan het strand. Dat is toch een leuke afsluiter voor de vakantie. Ik heb een pakket geboekt waarbij o.a. valet parking en resort taks bij inbegrepen zijn, dus wij verwachten dat we de simpelste kamer zullen hebben. Van te voren had ik al bericht gekregen dat ze ook bij een deel aan het verbouwen zijn. Bij de recensies op diverse sites had ik al gezien dat je er weinig last van hebt, dus wij hebben de boeking laten staan.

Als we inchecken in de mooie lobby zegt de receptioniste dat wij een oceanview kamer hebben. Wij grappen in de lift nog dat we vast 1 streepje oceanview aan de zijkant hebben. Niets is minder waar, een grote kamer met een aparte woonkamer er aan, en echt full oceanview. De mannen vinden dat ik de accommodaties deze vakanties goed heb uitgezocht, dat vind ik zelf ook. 🙂

IMG_1784 (Medium) IMG_1787 (Medium) IMG_1788 (Medium) IMG_1789 (Medium) IMG_1790 (Medium)

Bij het hotel zijn ook de bedden en parasols op het strand inbegrepen, daar maken we heerlijk gebruik van als we gaan zwemmen in de zee. Daarna nog naar het zwembad en de lazy river, wat een heerlijk hotel.

IMG_1793 (Medium) IMG_1794 (Medium) IMG_1807 (Medium) IMG_1808 (Medium)

Op woensdag is het build your own burger avond, oftewel wij hebben hamburgers gegeten vanavond. We zitten eerst buiten, maar er zijn behoorlijk wat muggen, daar hebben we verder nog niet zo erg veel last van gehad. Bij het zwemmen ook geen problemen gehad, zal wel meer een avondprobleem zijn denken wij. We gaan nog even in de schommelstoelen zitten, maar Marco heeft het wel gehad met de muggen.

IMG_1822 (Medium)

Op het balkon op onze kamer op de 8e verdieping hebben we er geen last van, dus vanaf daar genieten we nog van de zee. Ik check ons in online voor de vlucht van morgen. Wat een heerlijke afsluiter van deze vakantie! Morgen vliegen we terug, dus het volgende bericht zal vanuit Nederland zijn.

aug 13

Dag 17, een rommeldagje

Ook dit wordt weer een vrij kort verslag, vandaag was echt een laatste rommeldagje hier in Kissimee. Vanmorgen zijn we rustig aan begonnen, lekker gezwommen, en nog even genoten van de jacuzzi. Hierna zijn we voor de laatste keer naar de Florida Mall geweest. Als het lunchtijd is besluiten we bij Golden Coral te gaan eten. Een buffet met behoorlijk wat keus. Niet het meest gezellige restaurant, maar wij hebben er prima gegeten, voor weinig geld.

Marco en Michael gaan nog zwemmen, ik duik nog even de jacuzzi in. Dan is het tijd om de koffers toch al zover mogelijk in te pakken. Het ziet er naar uit dat we alles wel mee krijgen. 😉 Morgen op naar Fort Lauderdale, het Pelican Grand Beach hotel.

Ik weet niet zeker of we morgen ook makkelijk internet hebben, dus of er volgt morgen nog een bericht, en anders waarschijnlijk vrijdag pas als we weer thuis zijn. Bedankt allemaal tot zover in ieder geval voor het meelezen en reageren, leuk! 🙂

aug 12

Dag 16, Blue Spring State Park

Vandaag was het tijd voor natuur, we wilden graag nog naar een nationaal park. We twijfelden tussen Wekiwa Spring States Park, deze ligt iets dichterbij, of Blue Spring State park, ongeveer een uur en een kwartiertje rijden bij ons vandaan. Het werd de laatste.

Vandaag was het wat rustiger op de weg, we hadden geen file. Als we aankomen betalen we 6 dollar, en dan hebben we toegang tot het terrein. We parkeren de auto, en lopen richting de spring. We besluiten eerst de boardwalk te lopen langs het water. Het water is erg helder, we zien diverse vissen, en een schildpad.

IMG_1735 (Medium) IMG_1736 (Medium) IMG_1741 (Medium) IMG_1739 (Medium)

In de winter zijn hier veel manatees, die komen dan het warme water opzoeken van de spring, maar in de zomer zijn ze er niet. In de winter, tot en met maart mag je hier ook niet zwemmen, nu wel. Ok, we hebben toch nog 1 manatee gezien:

IMG_1740 (Medium)

Op de terugweg zien we nog een squirrel, oftewel eekhoorn, die zijn we hier in Florida al vaker tegengekomen.

IMG_1745 (Medium)

Ook zien we nog vlinders, en enge spinnen.

IMG_1750 (Medium) IMG_1756 (Medium)

IMG_1751 (Medium) IMG_1749 (Medium) IMG_1752 (Medium)

We lopen de andere kant op en komen dan aan het begin van de spring. Je ziet behoorlijk wat mensen ronddobberen in een band of zwemmen. Nu is het tijd om er zelf in te gaan. Marco en Michael gaan eerst, ik film en fotografeer eerst nog even, en leg de camera’s terug in de auto.

IMG_1759 (Medium)

IMG_1764 (Medium)

Dan ga ik er ook in. Zei ik dat het water warm was? In de winter vast, maar met al het warme water wat nu gewend waren van zwembaden is dit gewoon koud! Er staat een klein beetje stroming, later lopen we nog een stuk de boardwalk op om zo terug te zwemmen, met de stroom mee. Als je eenmaal door bent is het wel goed te doen. Het is natuurwater, er komen soms ook alligators voor. Ik denk maar zo, als er zoveel mensen zwemmen is er vast wel iemand die gaat schreeuwen als het zover is, dan ben ik zo aan de kant…. Toch?? Het is wel erg leuk, en weer eens iets heel anders. We zonnen en zwemmen nog, en op een gegeven moment wordt het toch vrij donker, we besluiten weer richting ons townhome te gaan. Dat rustig aan doen raken we nu verder wel aan gewend overigens. 😉 Morgen nog 1 dag hier, langzaam de spullen inpakken, en waarschijnlijk nog even terug naar de Florida Mall. Voor de rest zien we het wel. Oh ja, we hebben voor Michael overigens een bijnaam, Piet Wifi. Hier in huis is het al snel de Ipad pakken en Playstation 4 headset op die hij heeft gekocht, en in elk restaurant, pretpark etc. checkt hij even of er wifi is…. 😉

aug 11

Dag 15, nog een keer Aquatica, en jawel…..

Vandaag wordt een keer een kort bericht en geen foto’s. Ja echt waar, we hebben redelijk rustig aan gedaan. 😉 In de ochtend zijn we naar Aquatica geweest, maar aangezien we daar al foto’s van hebben, hebben we gewoon lekker genoten van de glijbanen, golfslagbad etc. Daarna zijn we naar ons townhome gegaan, hebben we gebubbeld in de jacuzzi, moest door Michael uiteraard via Uitzending gemist voetbal gekeken worden, en gewoon lekker lui gedaan. Voor het eten zijn we nog wel even de deur uit geweest, deze keer bij Denny’s.

Morgen staat er een nationaal park op het programma, we gaan nog even kijken of het het Wekiwa State Park wordt, of Blue Spring state park. Wordt vervolgd, en dan weer met foto’s. 😉

aug 10

Dag 14, Legoland Florida

Vandaag staat Legoland op het programma. Deze kaarten kregen we in combinatie met de Seaworld/Busch Gardens/Aquatica kaarten, anders hadden we dit park niet gedaan. Wat we gehoord hebben is het kleiner dan Billund, waar we al eens geweest zijn, en is het park vooral gericht op 2 t/m 12 jaar. Maar het lijkt ons al leuk om het “Madurodam” gedeelte te zien, en een deel van het vroegere Cypress Gardens is nog gebleven, dat lijkt ons ook mooi. We komen iets voor 10 uur aan bij het park.

IMG_1643 (Medium)

Ik had al op een ander blog gelezen dat je met tickets die besteld zijn bij Attractions Direct naar de Guest Relations moest. Zij waren 3x naar een andere rij gestuurd, dus wij hoopten dat nu voor te zijn. Daar staat gelukkig nog een korte rij. Ik hoor Nederlanders voor me, en raak met ze in gesprek. Blijkt het Lelli Kelly te zijn van het Floridaforum, wat leuk om hen tegen te komen. Zij hadden hetzelfde gelezen als ik, en het klopte inderdaad. Het is allemaal wat omslachtig, ze moeten een id zien, je naam en datum moet ingevuld worden, en er wordt een stempel op gezet. Een volgende keer zou je dan weer daar bij Guest Relations moeten melden. Nu zal het voor ons sowieso toch eenmalig zijn. We gaan het park in, en gaan eerst de achtbanen doen. Niet zo spectaculair als die in Seaworld en Busch Gardens natuurlijk, maar toch grappig. We gaan ook nog in een attractie die lijkt op Buzz Lightyear in de Disneyparken. Je zit in een karretje en moet dan zoveel mogelijk op doelen schieten, en zoveel mogelijk punten scoren. Marco en Michael zitten voorin, dus je snapt wel wie er de meeste punten scoren. Marco en Michael gaan nog in een attractie met een soort bootjes.

IMG_1658 (Medium)

We lopen door het Madurodam gedeelte, hier uiteraard met allemaal Amerikaanse steden en gebouwen. Erg leuk.

IMG_1649 (Medium) IMG_1652 (Medium)

IMG_1661 (Medium) IMG_1662 (Medium) IMG_1687 (Medium) IMG_1692 (Medium) IMG_1694 (Medium)  IMG_1700 (Medium)

Daarnaast lopen we nog door het Cypress Gardens gedeelte. Dat vinden we erg mooi. Het is vandaag wel zeer benauwd en warm.

IMG_1668 (Medium) IMG_1670 (Medium)

IMG_1676 (Medium) IMG_1677 (Medium) IMG_1679 (Medium) IMG_1682 (Medium) IMG_1684 (Medium) IMG_1685 (Medium)

We eten wat, en gaan dan nog even bij de waterski show kijken, rond half 2 houden we het voor gezien.

IMG_1712 (Medium) IMG_1725 (Medium)

IMG_1723 (Medium)

Voor kleinere kinderen echt een leuk park, en wij hebben het ook wel naar ons zin gehad. We hadden er voor ons zelf alleen echt geen 84 dollar pp aan uitgegeven, maar zoals gezegd, de kaarten kregen we er bij, vandaar toch erg leuk om te zien.

IMG_1729 (Medium)

We halen nog even wat boodschappen bij de Publix, en het schijnt hier in Kissimee toch al behoorlijk geregend te hebben. Onderweg hebben we wat druppeltjes gehad, maar geen echte regen, maar hier liggen grote plassen. Marco gaat nog zwemmen, Michael gaat op de Ipad en houdt de standen in de gaten van de Eredivsie, zijn club AZ wint. (ja, ik weet het, wij wonen in Papendrecht, maar hij is voetbalfanaat geworden toen AZ  eens kampioen werd, en is altijd bij AZ gebleven 😉 ) Ik was wat, kijk op mijn tablet, en doe ook lekker rustig aan. Marco en ik gaan in de avond nog even naar de Super Target, ik was benieuwd hoe die was. Voor de rest doen we vanavond lekker rustig aan. De plannen voor morgen zijn nog niet helemaal duidelijk, misschien Aquatica, of toch Daytona, we zullen zien.

aug 09

Dag 13, rustig aan, of toch weer niet?

Bedankt weer voor de leuke reacties via dit blog, mail, whatsapp en andere Social Media. Vandaag hebben we weer een rustige dag… je kent het wel met ons. Het begint rustig, rustig aan wakker worden, ontbijten, lekker zwemmen. We lunchen, en dan, ja, dan komt toch het moment dat we ze zeggen, wat zullen we eens gaan doen. 😉 Met mijn been gaat het overigens een stuk beter, het valt mee.

We hebben nog niet alles gezien bij Downtown Disney, en we willen daar kijken voor een shirt voor iemand. Het kost even wat moeite, maar we vinden een plekje.

IMG_1626 (Medium) IMG_1628 (Medium)

Helaas is het shirt niet in een goede maat, en we kijken verder. Dit jaar is er niet heel erg veel te vinden van Knabbel en Babbel, onze favorieten, alhoewel er wel een beeldje is wat we graag mee zouden nemen, maar hij is te prijzig.

IMG_1631 (Medium)

Er is ook nog een kraampje speciaal voor een aantal familieleden van mij, waaronder zoonlief Michael, o.a. schoolspullen en shirts voor linkshandigen.

IMG_1629 (Medium)

IMG_1630 (Medium)

Ze zijn flink aan het verbouwen, waardoor er minder parkeerplek is, en het wat minder gezellig is. Maar het gaat vast erg mooi worden, soms moet er verbouwd worden.

Als we wegrijden besluiten we nog even naar de Premium Outlets te gaan. Wat een drukte, er is gewoon geen parkeerplaats te vinden. We zijn blij dat we al vooral geshopt hebben aan de westkust. We hebben geluk, al snel rijdt er iemand net weg, en hebben we een plekje. Het is erg druk ook in de winkels, en we kijken overal snel, en hebben geen zin om in de drukte te staan. 1 uitzondering, we lopen mijn favoriete schoenenwinkel in, Aerosoles, en Marco ziet gelijk leuke slippers staan. Deze hebben wij aan de westkust niet gezien, en ze zijn nog flink afgeprijsd ook. Die passen vast nog wel in mijn koffer, en gaan mee. 😉 we zijn de drukte vrij snel zat en gaan weg, richting het restaurant Bahama Breeze. Elke vakantie komen we hier een keer, 1 van onze favoriete restaurants. Marco neemt ribs, Michael uiteraard een cheeseburger, en ik de coconut shrimp, oftewel garnalen in een cocosjasje. Het is nog happy hour, Marco en ik delen een Frozen  Bahamarita, mmmmmmmm.

IMG_1635 (Medium) IMG_1640 (Medium) IMG_1641 (Medium) IMG_1642 (Medium)

Het smaakt weer heerlijk. Ik laat wat rijst en broccoli staan, zodat ik toch nu wel eens een toetje kan nemen, een Key Lime Pie. Deze smaakt ook heerlijk, maar die kan ik niet helemaal op.

We gaan weer weg, en gaan tanken bij de Race Trac. Voor de lol zeggen Michael en ik tegen Marco, he we kunnen hier verder shoppen, The Lake Buena Vista Outlets, ze hebben een Nike store. Nike is het magische woord voor Marco, en hij heeft zowaar nog zin om de weg over te steken en daar te kijken. Wat een verademing met de Premium Outlets, hier is het niet zo druk. Marco ziet een erg goedkoop paar Nike schoenen, en Michael vindt eindelijk een voetbalshirt wat wel flink afgeprijsd is. Daarna scoort Marco bij de Tommy Hilfiger nog een shirt, en ik ook een mouwloos shirt, voor de prijs van jawel, 11 dollar! We zijn weer goed geslaagd deze vakantie, zoals gezegd is het maar goed dat de koffers half leeg mee zijn gegaan, en we nog een extra handbagage koffertje hebben.

Als we terugkomen gaan we nog zwemmen en gaan we in de jacuzzi. Heerlijk, zo’n prive jacuzzi.

Morgen gaan we naar Legoland, we kregen bijna gratis kaartjes bij de kaartjes voor Seaworld/Aquatica/Busch Gardens. Michael is altijd een grote Legofan geweest, alhoewel hij op deze leeftijd wel andere interesses heeft. Maar het “Madurodam” gedeelte lijkt ons sowieso leuk, en wel zien wel hoe de rest is. We zijn benieuwd.

aug 08

Dag 12, St. Augustine

En jawel, voor de verandering gingen we vanmorgen weer eens redelijk vroeg op. Na het ontbijt vertrokken we naar St. Augustine, de oudste plaats van de Verenigde Staten. In de buurt van Downtown Orlando kwamen we even in de file terecht, daarna konden we doorrijden. Voor ons gevoel is het een stuk drukker in Orlando, dan 4 jaar geleden. Maar dat kan ook komen omdat we de rust van de westkust nu gewend waren. 😉

We parkeren de auto in de parkeergarage, en kopen kaartjes voor de tramtour. Als we aan boord gaan van het treintje stap ik mis, ik zie de stoeprand over het hoofd. Met mijn scheenbeen kom ik tegen de trap van het treintje aan. Dat doet toch wel pijn, maar het lijkt toch wel mee te vallen. Wat een leuke plaats is dit ook. Key West wint het wel, maar we vinden dit ook erg leuk om te zien. De foto’s kunnen het beter vertellen denk ik dan dat ik het kan schrijven. 😉

IMG_1572 (Medium) IMG_1576 (Medium) IMG_1579 (Medium)

IMG_1582 (Medium) IMG_1583 (Medium) IMG_1584 (Medium)IMG_1587 (Medium)

We lunchen bij het Mi Casa Cafe in het wandelgebied. Marco en ik bestellen een BBQ pulled pork sandwich, Michael een cheeseburger. Ze vergeten mijn sandwich, maar als compengesatie krijg ik er een schaal friet bij, en heel veel excuses, en een  gezellig praatje. Wat een leuke spontane mensen hier! Het is echt zo’n amerikaans cafe idee, er is ook een zanger die gitaar speelt, heerlijk.

IMG_1589 (Medium) IMG_1590 (Medium) IMG_1591 (Medium)

Hierna lopen we weer naar een busstop van de tram.

IMG_1593 (Medium)

IMG_1595 (Medium) IMG_1594 (Medium)

We stappen weer in de tram, doen een deel hetzelfde, en dan nog het laatste deel om het rondje helemaal af te maken.

IMG_1598 (Medium) IMG_1601 (Medium) IMG_1602 (Medium) IMG_1603 (Medium) IMG_1610 (Medium) IMG_1612 (Medium) IMG_1613 (Medium) IMG_1621 (Medium)

De oudste boom.

We hebben het hier prima naar ons zin gehad.We stappen in de auto en gaan weer onderweg. We hadden het idee nog om naar Daytona te gaan, maar het is al redelijk laat in de middag, en we vinden het genoeg voor vandaag, we gaan weer richting huis. Bij Orlando komen we weer in de file, het regent en onweert ook behoorlijk. We rijden nog even langs de Publix en gaan richting huis.

Inmiddels is mijn been toch wat pijnlijker geworden, hopen dat het na een nachtje slapen weer beter gaat. Niet dat mijn been er af moet ;), maar het is toch hinderlijk. Nu is het de bedoeling dat morgen een rustig dagje gaat worden, we zullen zien of we dat kunnen  volhouden.

aug 07

Dag 11, Aquatica, en gaat Seaworld in de avond lukken?

Vanmorgen weer vroeg op ( hoe bedoel je, we hebben vakantie 😉 ), want we wilden met de opening om 9 uur bij Aquatica zijn. Dat waren we, en dat was maar goed ook. Nu konden we nog op ons gemak een locker regelen, niet veel later stonden er hele rijen. We zochten een paar strandbedden op in de schaduw, en gingen eerst wat glijbanen doen. Daarna, toen het drukker werd zijn we in het golfslagbad gegaan, en de waterbanen. Lekker verkoelend, zo’n dagje waterpretpark.

IMG_1467 (Medium) IMG_1468 (Medium) IMG_1470 (Medium) IMG_1474 (Medium) IMG_1478 (Medium) IMG_1482 (Medium) IMG_1485 (Medium)

In de middag toen het nog veel drukker werd zijn wij weer richting huis gegaan, nog op tijd voordat we de kleur van een kreeft hadden. Aan het eind van de middag zijn we richting Seaworld gegaan, we wilde nog de avondshow zien. Toen we aankwamen stond er voor de Manta nog redelijk wat wachttijd. We dachten naar de Kraken te gaan, maar deze was net dicht gegaan. We hadden het vermoeden dat dat kwam vanwege het weer, en dat klopte ook. Na nog gekeken te hebben bij de manatees, het deel van Antarctica,de dolfijnen, en de roggen, keken we bij de Manta.

IMG_1488 (Medium) IMG_1493 (Medium) IMG_1499 (Medium)

Maar die was inderdaad inmiddels ook tijdelijk gesloten vanwege het weer. We konden wel het aquarium in. Mocht het gaan regenen staan we droog dachten we. Het zag er erg mooi uit, wat hebben ze daar ook veel roggen zitten.

IMG_1511 (Medium) IMG_1506 (Medium)

Hierna gingen we richting het Shamu stadion. Er bleek nog een show te zijn om 19.15 uur, we dachten die dan ook gelijk mee te pakken. Deze werd door het weer steeds verder uitgesteld, en je zag in de verte ook regelmatig onweer. Maar het bleek tot nu toe toch aan Seaworld voorbij te trekken. De show werd uiteindelijk toch gecancelled, anders zou het waarschijnlijk ook te kort voor de avondshow zijn. We deden nog de attractie The Wild Arctic, waar we ook even keken bij de belugas en walrus.

IMG_1516 (Medium)

Hierna gingen we weer terug naar het Shamu Stadion. Een dj hield het publiek bezig, naast ons zat een klein meisje wat vrolijk mee danste, zo leuk om te zien. We probeerden nog een selfie te maken, hier het resultaat.

IMG_1519 (Medium)

We bleven duimen dat deze show wel door zou gaan, het was nog steeds droog gebleven. En jawel, gelukkig ging het door.

De show was erg mooi, combinatie van lichtshow, orka’s en vuurwerk op het eind.

IMG_1522 (Medium) IMG_1537

IMG_1553 (Medium) IMG_1564 (Medium)

Alhoewel het voor ons nog steeds een beetje dubbel is, ze horen gewoon in het wild voor te komen. Maar je kunt deze orka’s niet meer terugzetten nu. We sluiten weer een mooie dag af.

Morgen toch nog een keertje op tijd op, zo als het er nu naar uit ziet gaan we dan naar St. Augustine.

aug 06

Dag 10, wij en een dagje niets doen….

Vandaag zou een dag van niets doen worden. Jaja, wij en een dag niets doen… We roosterden lekker een boterhammetje ( italian bread van de Publix, zo ook prima om te eten), en vroegen ons toch af wat we gingen doen. Het werd de Florida Mall. Al erg leuk om doorheen te lopen zonder wat te kopen. Met o.a. een grote M en M store, een voetbal winkel en nog veel meer leuke winkels.

2014-08-05 11.43.10 (Medium)

Even een foto maken voor nichtje Liza die een Michael Kors fan is. 😉

2014-08-05 11.35.15 (Medium)

In de middag eten we bij het foodcourt, de mannen kiezen een Five Guys hamburger, en ik ga voor de orange en bourbon chicken bij de chinees.

Michael ziet een leuke Tampa Bay Rays pet, ik slaag voor een shirt bij Macy’s en Torrid. Hierna gaan we terug naar huis, en gaan lekker de jacuzzi in.

IMG_1460 (Medium)

In de avond eten we makkelijk bij Cici’s pizza.

Hierbij nog zoals beloofd de foto’s van het huis.

IMG_1462 (Medium) IMG_1441 (Medium) IMG_1442 (Medium) IMG_1443 (Medium) IMG_1444 (Medium)

Sorry dat de bedden even niet opgemaakt zijn, waren we te lui voor. 😉

IMG_1445 (Medium) IMG_1449 (Medium) IMG_1448 (Medium)

En dan hebben we ook nog 3 badkamers.

Vanavond hadden we nog mooie luchten, tot nu toe is het nog wel droog.

IMG_1463 (Medium)

Morgen gaan we zoals het er nu naar uitziet naar Aquatica, het waterpretpark van Seaworld.